Sep 29, 2016

Pravni saveti - Parnični postupak - Iskaz svedoka

Poštovani!

Interesuje me da li u parničnom postupku koji sam pokrenuo mogu da postavljam pitanja svedoku i ako imam punomoćnika? 
Naime, u čl. 317 ZPP piše da mogu. Na ročištu posle iskaza svedoka, postupajući sudija mi nije dozvolio da neposredno postavljam pitanja svedoku. Sudija je takav postupak objasnio činjenicom da ne mogu kao stranka da postavljam pitanja svedoku zbog toga što imam punomoćnika. 
Ako mi je sudija uskratuo pravo iz ZPP, interesuje me šta mogu dalje učiniti? Napominjem da postupak jos nije završen! Hvala vam! 

_________________________________________________________________________________

Poštovani,

U parničnom postupku imate pravo da postavljate pitanja svedoku, s tim što ne možete direktno da se obraćate svedoku nego isključivo putem sudije, dakle sudiji se obraćate sa pitanjem za svedoka. To isto važi i za punomoćnika, ali vi možete da postavljate pitanja bez obzira što imate punomoćnika. To isto je predviđeno u članu 85. stav 9. ZPP. U tim situacijama, ukoliko sudija odbije da postavi pitanje svedoku, stranka može da traži da se to unese u zapisnik, a ako sudija to neće da učini, istaknu se primedbe na zapisnik ili stranka odbije da potpiše isti.




U vašem slučaju, pošto je ročište prošlo, sad verovatno nemate dokaz da ste hteli da postavite pitanje svedoku i u tom smislu možete da uputite podnesak i istaknete da su vam uskraćena prava da postavljate pitanja svedoku i tražite ponovno saslušanje svedoka, a u krajnjem slučaju vam ostaje kao opcija pritužba na rad sudije.

Takođe, ako odluka bude nepovoljna po vas, možete u žalbi isticati bitnu povredu postupka.

Ukoliko imate dodatnih pitanja, slobodno pišite  na mejl adresu budiupravu@gmail.com

3 comments:

  1. Prodao sam kucu,i napravili predogovor 28 marta 2o18,kupac nije mi isplatio 15.ooo eur,samo mije dao kaparu od 5oo Eur,rok placanja je bilo 16 septemra 2o18.Navodno nije imao para,a to ne verujem,jer je rec o bogatom coveku.i yamolio me dado kraja godine ce mi isplatiti dugovanje,lepo mi je yamolio,posto ga postajem,da mu pomognem ,jer ocekuje nepovratna sredstvs od Madjarske vlade od 1o.ooo Eur,nayalost ja sam na to pristao do nove godine.Pitao sam ga svakog meseca je si li dobio odgovor,rekeao mi da nije,i ja sam od njeg dobio do nove godine 36oo eur.Medjutim On je ve'ynao u oktobru da je odbijen,a to mi nije rekao.Od nove godine do juna meseca nisam hteo od njega uyetivise para,nego sam morao kredite uyimati da bi se ja i jako bolesna 'cerka preyivimo.On je dosao u junu mesecu da isplati dug,nisam pristao na staru cenu jer sam vec imao kupca od 2o.ooo Eur,On me je napadao jer nemam pravo da prodam kucu,jer mi je On platio 36oo evra,ponovo sam pustio na 18 ooo eur,rekao mi je da ide da konsultuje sa advokatom.Umesto da mi odgovorio On je otisao kod advokata i ya vrlo kartko vreme dobio sam pismo od advokata 26 juna2oje,da ukoliko o roku od 2 dana ne potoisem ugovor,i da ce me isplatiti dug,ina;e podnece tuybu protiv mene.Ya dva dana roka ya to nisam cuo i jos u veyi jedbe kuce,i posle 22 dana podneli tuybu protiv tuybu,ya 1o dana sve su resili preko sudije i vec i rociste je yakayano.Odmah sam ynao yasto je ta bryina da sto pre donesu odluku uy dogovor sa sudijom, da donese taku odluku da sam ja kriv i da mi se stavi sudska yabrana na mju kucu<Presudje donesena,jedno strano,nisam ni saslusan,i sad treba da se yalim Visem sudu u Somboru.Sudija sve je uradio kako se sudogovorili,sad moram na Visi sud da idem,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izvinjavam se zbog loőeg pisanja jer sam probao na srpskio jeziku pisati,ali nisam uspeo,i zbog toga mi le tako ispalo

      Delete
  2. Tražite zajam za konsolidaciju duga, neosigurane zajmove, poslovne zajmove, hipotekarne zajmove, zajmove za automobile, studentske zajmove, osobne zajmove, rizični kapital, itd.! Privatni sam zajmodavac, dajem zajmove tvrtkama i pojedincima uz niske i razumne kamatne stope od 2%. Pošaljite e-poštu na: christywalton355@gmail.com

    ReplyDelete